INTERVIU cu Rusanda Cojocaru

Rusanda

Circul cu RATB-ul, ajung mai devreme la teatru, ma recreez in parc, merg in excursii si turnee. In toate exista un asa zis „timp mort”.

Eu am reusit sa umplu timpul citind. Cand nu fac poze, cand nu merg la teatru, cand nu ma plimb, citesc. Mereu am o carte la mine si uneori renuntam sa mi-o iau pentru ca nu avem unde sa o pun. Fie nu aveam husa pentru ea, fie dacă o luam, nu ieșea chiar dreapta din bagaj.

Așa am cunoscut-o pe Rusanda. Fata de la Bookletta care a venit în întâmpinarea mea cu o geanta foarte faina ca design, super practică si eleganta, potrivita oricarei tinute si gata să stârnească curiozități în fiecare moment. Geanta se diferențiază de celelalte prin compartimentul special creat pentru carte -cea mai bună prietenă a omului. A unora. Acum cartea are locul ei, e ferita de interacțiunea cu celelalte componente ale agentii care ar fi putut să o supere. Suntem privilegiate din anumite puncte de vedere, atat eu, cat si cartea mea.. si imi place asta.

N-am putut să o las sa scape, mai ales că nu ma despart de geanta de la ea de cand mi-am luat-o( sfarsit de septembrie), asa ca am luat-o la întrebări. Ce a ieșit, vedeti mai jos :)

1. Cum ti-a venit ideea de a inventa o geanta pentru cititoare?
Lucrând la campania de promovare a lecturii”Citesc, deci sunt sexy!”, pe care am lansat-o împreună cu o prietenă prin 2010, m-am tot gândit la un produs care să transmită aceasta idee: așa mi-a venit ideea de o casă pentru carte, o vitrină pentru carte, un obiect de modă care să scoată în față, la propriu, lectura

2. De ce Bookleta?
Bookletta este un joc de cuvinte între BOOK și numele mamei mele, Violeta. Am vrut ca brandul să aibă personalitate puternică, feminină, ca un personaj de poveste.

3. Cum iti alegi numele gentilor?
Numele genților sunt funcționale, în mare parte. Ultimul model însă se numește Constellation și are o poveste frumoasă: este o colaborare caritabilă pentru ATCA, 50 ron din fiecare geanta vândută merg la ei și ei mi-au explicat că terapia copiilor cu autism se face într-o constelație între terapeut-părinte-copil. De aici și denumirea și cercul auriu de pe mijlocul genții.

4. Ce carte ai citit ultima dată?
”Ce ne spunem când nu ne vorbim” de Chris Simion :)

5. Ai un accent foarte fain. Esti din Bucuresti?
Sunt din Chișinău, am venit la București la facultate și m-am stabilit aici.

6. Unde te găsesc cititoarele?
Cititoarele mă găsesc pe facebok, pe Instagram, la showroom Bookletta sau…,printr-o ceainărie/librărie din București, cu Bookletta pe umăr.

7. Care-i povestea din spatele Bookleta?
A fost odata ca niciodată o fetiță. Părinții ei iubeau cărțile și citeau mult. Așa că ea a învățat că asta te face mai fericit și mai frumos pe dinăuntru. Când a crescut și a ieșit din bula ei, a văzut că nu toți știau cât de mult bine fac cărțile, așa că și-a făcut din promovare lecturii o cauză personală, una care de altfel îi aduce foarte multă plăcere. Într-o zi a avut o viziune cu femei stilate care merg pe străzile Parisului și pe umăr au mini-vitrine cu cărți. Ele se lasă citite dupa coperți, nu dupa brandul hainelor lor. Atunci i-a venit ideea genții pentru femeia care citește, a creat-o, și 6 ani mai târziu… gențile Bookletta au ajuns în toate colțurile lumii și, surpriză, se vând chiar și într-un magazin din centrul Parisului.

8. Cum alegi cărțile pentru genți?
Sunt destul de random cărțile, majoritatea- beletristică, însă mai avem cărți de business, auto-dezvoltare, psihologie, etc.

9. Care-i programul tau de azi, de exemplu? Defapt, ce face Rusanda într-o zi normală, de cand se trezeste si pana cand adoarme.
Astăzi m-am trezit pe la 9 (urăsc diminețile), mi-am băut cafeaua citindu-mi mesajele, am plecat la showroom, apoi la atelier, apoi am lucrat online următoarele ore pentru emisiunea Booking Night de săptămâna viitoare (vedeți pe canalul meu de youtube) și am făcut programul pentru târgurile la care urmează să participe Bookletta până la sfârșitul anului. Lucrez și la o nouă colecție de Crăciun, așa că am și schițat-o pe o foaie și am transmis instrucțiunile atelierului de producție. Seara înseamnă cina cu iubitul meu acasă, un film sau o întâlnire cu prietenii la un pahar de vin.

10. Am prietene in strainatate care vor sa isi cumpere genți. Cum sa le împac? Pot sa isi cumpere de pe site? Livrezi si international?
Bookletta livrează internațional din prima zi, este chiar simplu. În UE livrăm cu 10-20 euro iar în Rusia, Asia, SUA prin Poșta Română. Booklettele au ajuns deja pe 4 continente.

11. Cum crezi ca ai gestiona o concurență în domeniul tau?
Am înregistrat Bookletta, este prima invenție de acest tip, unică în lume și orice imitație apare pe parcurs va fi doar asta, o imitație.

12. Ce mijloc de promovare folosesti pentru brandul tau?
Social Media, evenimente naționale și internaționale, târguri.

13. ‎Ce-ți trebuie ca sa dai startul unei afaceri ca a ta. Atunci când ai inceput tu, de unde ti-ai adunat capitalul pentru a demara afacerea?
Afacerea mea a început cu câteva sute de euro investiți și am început să vând imediat cum am avut primele prototipuri. Binențeles, este mult mai ușor să crești dacă ai bani de investit, dar lipsa lor nu ar trebui să te împiedice să-ți urmezi ideea!

14. ‎De cat capital minim consideri ca este nevoie pentru a pune pe roate o afacere în domeniul fashion-constructiv. Ai avut un plan pe care l-ai urmat sau pur si simplu te-ai lasat ghidată de instinct?
Eu nu am fost acel gen de antreprenor care vrea să fie antreprenor și care are un plan bine pus la punct. NU, eu am crezut în ideea mea și am urmat-o oriunde m-a dus aceasta, indiferent dacă asta înseamnă marochiner, designer, producător, vânzător, PR, sau toate odata.

15. ‎Pe ce calitate te bazezi si pui accentul în relația ta cu furnizorii, cu echipa din atelier si cu persoanele din staful tehnic și artistic al afacerii tale?
FLEXIBILITATE. Cred foarte mult în flexibilitate și respect reciproc. Dacă am încredere în profesionist, am încredere și că el știe bine de ce face anumite alegeri și merg pe mâna sa.

16. ‎Esti o persoana analitică? Cum ai observat creșterea brandului tau de la lansare si pana azi.
Sunt creativo-analitica. Mi-am făcut revista presei încă de la început, am observat cum crește ”brand awareness”, am înțeles ce influenceri au avut impact și care nu sunt decât un mănunchi de like-uri cumpărate. Am observat că eu vând brandul meu mai bine decât oricine, pentru ca eu sunt Doamna Bookletta, și asta m-a făcut să pun accent pe evenimente face-to-face. De asemenea, am făcut sondaje de opinii printre cliente și am aflat culorile lor preferate- surprinzător, acestea au fost bej, roșu și negru. Mi-am schimbat sezonier sloganul, am colaborat cu edituri, designeri, localuri, și am mers în toate direcțiile pe care mi le permite brandul meu ca să nu stagnăm. Până la urmă, destinația este nu doar succesul ci și să demonstrez că moda poate promova cultura și poate educa comportamente sănătoase apropo de aceasta.

17. ‎Ce plan de dezvoltare ti-ai facut pentru următorul an? Ce grup tinta ti-ai pus in cap sa accesezi? Asta doar dacă se poate divulga.
(nu divulg) :)

18. ‎Iti selectezi clientela?
Într-o anumită măsura, da. Nu am avut până acum cliente non-grata să zicem pe care să le refuz, dar am primit anumite propuneri de colaborare pe care le-am refuzat, dacă nu eram compatibili cu imaginea personei respective. Nu toate femeile sunt FEMEI BOOKLETTA, dar cele care sunt- se deosebesc de departe în mulțime :)

19. ‎Descrie-te în 10 cuvinte.
rârâită, curajoasă, haotică, creativă, vorbăreață, colorată, încăpățânată, dramatică, sociabilă, caraghioasă

20. ‎Dacă nu ar mai fi Bookleta, pe ce te-ai axa?
Probabil ar fi ceva legat de creativitate în scris- PR, advertising, scris cărți.

21. Intrebarea 21 e la libera alegere. Spune-mi/intreaba-te( si raspunde-ti) ce doresti tu. :)
Dacă ar fi dupa mine, aș vrea toată viața să inovez, să inventez, să creez și să dau drumul ideilor mele în lume, să prindă aripi.

Ea e Rusanda Cojocaru.
Fondator Bookletta. De acum prietena mea. :)
tel: 0749588517
www.bookletta.com
www.facebook.com/Bookletta

arunca un ochi si la...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.